Du är viktig för oss. Därför strävar vi alltid efter att du ska få bästa möjliga service. Nedan finner du vanliga frågor. Hittar du inte svaret på just det du söker, är du alltid välkommen att kontakta oss. 


Jag har en fråga om en specifik produkt. Vem kan jag fråga?
Det glädjer oss att du hittat en produkt som du finner intressant. Vi hjälper dig gärna vidare. Skriv till oss här!

Kan webbutikens produkter beställas via telefon eller e-post?

För närvarande går inte det tyvärr. För att vi ska kunna ge dig bästa möjliga service hela vägen behöver alla köp göras via webbutiken eller i vår fysiska butik. 

Kan jag betala med fler betalningsalternativ för en och samma beställning?
Nej, vid beställning väljer du ett betalningsalternativ. Vi rekommenderar att du ser över våra olika alternativ för att se vilket som passar dig bäst. Hos oss kan du välja Klarna Betala senare, Klarna Betala nu, Finansiera med Klarna eller att betala med betal- och kreditkort från Visa, MasterCard, American Express. 


Vad kostar frakten?
När du handlar för över 399 kr bjuder vi på frakten. Vid övriga beställningar tillkommer frakt enligt fraktleverantörens prislista. Fri frakt tillämpas inte vid hemleverans. Vad som gäller för just ditt paket framgår i kassan samt i din orderbekräftelse. 

Hur lång är leveranstiden? Vart är mitt paket?
Vi förstår att längtan efter en beställd produkt är stor! Därför strävar vi efter att kunna leverera till dig inom 1-2 arbetsdagar. Om produkten inte finns på lager levereras den normalt sett inom 3-8 arbetsdagar. Högsäsong och/eller specialdagar kan komma att påverka leveranstiden. Vid hemleverans blir du kontaktad av PostNord för att avtala tid. 

Vid leveranser samarbetar vi med Postnord. De utför uppdateringar om vart ditt paket befinner sig efter att paketet lämnat oss. För att spåra ditt paket, använd det kollinummer du fått av oss och besök PostNord här: https://www.postnord.se/vara-verktyg/spara-brev-paket-och-pall 

Kan jag byta min produkt om det blev fel storlek?
Absolut! Vi tillämpar 30 dagars bytesrätt från dess att du mottagit produkten. Kontakta oss alltid INNAN du returnerar produkten. Det gör du här. Fyll i dina uppgifter och skriv kort om ditt ärende samt vad du önskar att byta till så hjälper vi dig därifrån. Vid byten står kunden för returfrakten till oss. Bytesrätten gäller inte på presentkort eller på personligt anpassade produkter.

Returnerade varor måste vara i obruten förpackning och/eller i samma skick som vid leveranstillfället.

Jag har fått hem min produkt men ångrade mig. Kan jag lämna tillbaka den?

Självklart! Du ska inom 14 dagar efter mottagandet meddela oss om att du ångrat dig samt vilken produkt det rör sig om, via vårt kontaktformulär. Glöm inte att fylla i ditt ordernummer! Inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet ska du ha returnerat varan till oss. Vid ånger av köp står kunden för returfrakten till oss. Återbetalning sker så fort vi fått produkten i retur. 

Returnerade varor måste vara i obruten förpackning och/eller i samma skick som vid leveranstillfället. 

Hur går jag tillväga vid reklamation?
Vi besiktigar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felaktig när den anländer åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Oavsett anledning till din reklamation ska du alltid kontakta oss omedelbart efter att defekten upptäckts. Kontakten görs via den här sidan och sker INNAN du returnerar produkten. Glöm inte att fylla i ditt ordernummer och skicka en bild. Efter ett godkännande från oss står vi för returfrakten. 

Vid de flesta fall är det våra leverantörer som avgör vad som går under reklamation därför måste vi få hit den skadade produkten för att sedan skicka vidare till leverantören. Hanteringstiden för reklamationer ligger mellan 1-4 veckor. 

Om eventuellt missnöje gäller en transportskada ska du omgående reklamera hos PostNord, samt kontakta oss angående din reklamation. Behöver PostNord mer information från dig, till exempel kvitton, fakturaunderlag eller foton på produkt eller emballage, så kommer detta efterfrågas. PostNord återkommer till dig så snart som möjligt med svar på om reklamationen gått igenom. För gods som saknas vid inrikes transport har PostNord upp till 30 dagar på sig att hitta det.

Kontaktuppgifter till PostNord
Telefon: 0771-33 33 10

E-post: kundservice.se@postnord.se
Webb: https://www.postnord.se/kundservice

Kan jag ändra leveranssätt för mina fakturor?
Alla fakturor skickas i regel via mejl. Du har däremot möjlighet att ändra leveranssätt för din Kontofaktura om du föredrar att få den via brev. Skulle detta vara något du önskar eller om du har andra relaterande frågor ska du kontakta Klarna, så hjälper de dig.

Kontaktuppgifter till Klarna
Telefon: 08-120 120 10
Webb: https://www.klarna.com/se/kundservice/ 

Hur lång tid tar det att få återbetalning?
Cirka 5-10 arbetsdagar. Trots att vi omedelbart skickar återbetalningen efter vår överenskommelse måste din bank fortfarande bearbeta återbetalningen och tillämpa den på ditt konto. Behandlingstiden kan variera mellan banker.

Can I order outside of Sweden?
Yes, we ship all over the world from our warehouse in Gothenburg, Sweden. We offer free shipping on orders above 499 SEK, around 49 EUR, all over Europe. If you are located outside of EU we have a fixed shipping fee of 299 SEK, around 30 USD.


Funderar du över något annat? Hör gärna av dig till oss. 
Uppgifter till oss hittar du här